Autobest2016 díjat nyert a Tipo

 

Autobest2016 díjat nyert a Tipo

Az új Fiat Tipo nyerte a nagy presztizsű "Autobest 2016" Díjat. A Fiat úúj modellje az Autobest legnagyobb kitüntetésében részesült. A győztest 26 európai ország egy-egy autós szakújságírójából álló, nemzetközi zsűri választotta meg.

 

 

A 2001-ben létrehozott független szervezet, az Autobest nemzetközi zsűrije a Fiat Tipónak ítélte az „Autobest 2016” díjat. Az eredmény újabb igazolása a modell kiemelkedő funkcionalitásának: a Tipo vásárlója a lehető legtöbbet kapja a pénzéért, a Fiat funkcionális modellcsaládjának meghatározó koncepciójával összhangban. A Tipo pontosan azt kínálja, amit az ügyfelek leginkább nagyra értékelnek az egyszerű felszereltségi struktúra és áttekinthető pénzügyi ajánlat mellett.

 

A 26 európai országot (és ezzel a földrész lakosságának 91 százalékát) képviselő 26 autós újságíróból álló zsűri összesen 1492 pontot adott a Fiat Tipónak. Az értékelés 13 különböző szempont szerint zajlott, beleértve a formatervet, a komfortot, az üzemeltetés költséghatékony voltát, a vezethetőséget, a vételárat, a szervizhálózatot, az alkatrész-ellátást, a sokoldalúságot és a használtpiaci értéket. Röviden összegezve: az az autó nyerheti el a díjat, amelyik a legjobb ajánlatot testesíti meg az európai vásárlók számára.

 

Az idei évben az új Fiat Tipo végzett az élen, megelőzve a másik négy döntős modellt: az új Opel Astrát, az új Hyundai Tucsont, a Honda CRV-t és a Mazda CX-3-at. A zsűri értékelése szerint a Fiat Tipo kiemelkedő jellemzőkkel bíró termék, amely az átlagos európai vásárló számára elengedhetetlen összes értékkel rendelkezik, a formatervtől a motorokon át az érzékelhető minőségig; a komforttól a sokoldalúságon át a kiemelkedő ár/érték arányig.

Az új Tipo kiemelkedő eredménye egyben új rekordot jelentett az Autobest díjak történetében: a Panda (2003) és a Linea (2008) után, a Tipo a harmadik Fiat modell, amely a nagypresztízsű díjban részesült. A díjátadó ünnepségre 2016 februárjában, Milánóban kerül sor. Idén első alkalommal szavazott kibővített zsűri az Autobest jelöltjeire: az értékelés során tizenegy új tag képviselte Ausztriát, Belgiumot, Franciaországot, írországot, Olaszországot, Hollandiát, Norvégiát, Portugáliát, Spanyolországot, Svédországot és az Egyesült Királyságot.

A Fiat Tipo értékesítése decemberben megkezdődött Olaszországban. A modell fogadtatása rendkívül kedvező volt, a legelső hétvégén több mint ezer megrendelést vettek fel az új autóra. A modellt jövő tavaszig az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térség minden piacán - összesen negyven országban – vezetik be, hazánkba február közepén érkezik.

Ami a részleteket illeti, az új modell a tágas csomagteret (520 liter) kompakt befoglaló méretekkel kombinálja: 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles, és 1,50 méter magas. A 2,64 méteres tengelytáv nagyban hozzájárul a kiemelkedő térkínálathoz. Mindezen értékeket kívül-belül hamisítatlan olasz formaterv teszi még hangsúlyosabbá, így a Tipo túlzás nélkül egyedülálló ajánlat a kategóriában.

Az új modell elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmazó, kiforrott felfüggesztése precíz vezethetőséget, kiemelkedő úttartást és kiváló rugózási komfortot biztosít. Mindkét konfiguráció a lehető legkönnyebb kialakítást kapta, így maguk is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.

Hamisítatlan Fiathoz illő módon az új Tipo egy sor olyan, ötletes megoldást vonultat fel, amelyek minden utasa számára élvezetesebbé teszik a fedélzeten töltött időt. Ilyenek a bőséges alapfelszereltség, vagy a külön megrendelhető Uconnect™ rendszer, amely 5 colos színes érintőképernyőt, Bluetooth mobiltelefon kihangosító rendszert, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál; emellett külön kérésre tolatókamerával és TomTom 3D Touch műholdas navigációs rendszer is választható.

A típusnév legendásnak számít a Fiat háza táján: a márka több mint egy évszázados fennállása alatt számos alkalommal használta már a patinás Tipo elnevezést. A nagy becsben tartott nevet viselő modellek egyike az a típus volt, amelyből 1988 ás 1995 között csaknem kétmillió darab talált gazdára, és amelyik 1989-ben elnyerte az Év Autója címet, nem utolsó sorban sokoldalúságának, tágas helykínálatának és kompakt méreteinek köszönhetően. Ugyanezekkel a győztes jellemzőkkel találkozhatunk az új Tipo esetében: a praktikus, funkcionális modell a Fiat legjobb hagyományaival összhangban a létező legkiválóbb ár / felszereltség arányt kínálja, ami végső soron minden autó legfontosabb értékmérője.

A Fiat Tipót Olaszországban, a Fiat formatervezési központjában tervezték; Törökországban, az FCA csoport egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési központjával: a Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették; és a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják.

A Fiat Tipo minden ízében vadonatúj. Az autó a kezdetektől fogva lépcsőshátúnak tervezték, megtestesítve a „Szedánnak született” koncepciót, valamint hogy az olasz formatervezés sajátjának tekinthető, kiegyensúlyozott formavilággal rendelkezik, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel, anélkül hogy le kellene mondanunk a magas szintű funkcionalitásról.

 A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO

 Hatalmas várakozás előzte meg a Fiat új kompakt szedánjának hivatalos típusnevét. A történelmi jelentőségű nevet magára öltő új lépcsőshátú modellt a májusi Isztambuli Autószalonon Fiat Ægea Projektként ismerte meg a világ. A modell értékesítését decemberben kezdik meg Olaszországban, majd fokozatosan vezetik be az EMEA térség további országaiban.

 

TIPO: ez lesz a hivatalos modellneve az új kompakt szedánnak a teljes EMEA ((Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben, Törökország kivételével, ahol a projekt név olyan sikeresnek bizonyult, hogy megőrzi eredeti elnevezését. A szimbolikus nevet a Fiat korábban már használta, és az új globális modell visszatérése válasz a jövő kihívásainak kezelésére.

Az eredmény egy hasznos megoldásokban bővelkedő, versenyképes áron kínált, funkcionális gépkocsi, amely pontosan a vásárlók által legnagyobbra tartott jellemzők terén jeleskedik, és mindezt letisztult választékkal és áttekinthető értékesítési konstrukcióval teszi elérhetővé. A modell vásárlói négyféle megbízható, erőteljes és takarékos erőforrás – két Multijet II turbódízel, és két benzinmotor – közül választhatnak; a 95-120 LE teljesítményű motorok kézi vagy automatikus sebességváltóval társíthatók.

A Fiat TIPO egy globális márka globális modellje: Olaszországban, az FCA csoport formatervezési központjában tervezték; Törökorszában, a Tofaş kutatás-fejlesztési részlegén fejlesztették; a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják, és a világ több mint 40 országában árusítják, szerte az EMEA térségben. A projekt pontosan ezért kapta az 'Ægea' nevet, tisztelegve azon ország hagyományai előtt, amely mindig is stratégiai fontossággal bírt az FCA számára, amit az akkori Fiat-csoport és a Koç Holding között létrejött vegyes vállalat 1968-as megalapítása is igazolt.

 

Hírlevél

Iratkozzon fel és értesüljön elsőként a legfrissebb hírekről, aktuális akciókról a KB Autoteam hírleveiből.

Feliratkozás
Online bejelentkezés